لامپ ال ای دی، تحولی در صنعت روشنایی
پیشنهادات

لامپ ال ای دی، تحولی در صنعت روشنایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه

5 دقیقه

لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی به عنوان یکی از پرکاربردترین لامپ‌هایی که امروزه جایگزین محصولات روشنایی قدیمی شده، یک دیود نورافشان نیمه رسانا است. این لامپ‌ها از مجموعه یک یا چند عددی ال ای دی ساخته می‌شوند و به واسطه خصوصیاتی که دارند، محبوبیت بسیاری در میان افراد پیدا کرده‌اند. از این رو در ادامه قصد داریم علاوه بر ویژگی‌های لامپ ال ای دی، به انواع و قیمت آن بپردازیم تا آشنایی بیشتری با این سیستم روشنایی پیدا کنید.

لامپ ال ای دی

 

ویژگی‌های لامپ ال ای دی

فاکتورهای متنوعی در رابطه با لامپ ال ای دی قابل لحاظ است که هر کدام به نحوی سبب تقاضای بالا برای استفاده از این لامپ‌ها شده‌اند. این دسته از لامپ‌ها اغلب از حباب پلاستیکی ساخته می‌شوند، به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. از طرفی باید افزود که لامپ‌های ال ای دی از طول عمر بالایی برخوردار هستند‌. همچنین نمی‌سوزند و در انتهای عمرشان تنها نور کمتری پیدا می‌کنند.

بازدهی نور بالایی در رابطه با لامپ‌های ال ای دی قابل بحث و بررسی است. این نوع لامپ‌ها بیشتر توان خود و برقی که دریافت می‌کنند، به نور تبدیل کرده و از دیگر انواع لامپ‌های معمولی، گرمای کمتری تولید می‌کنند. به همین دلیل در قالب لامپ‌های فوق کم‌مصرف هم مورد معرفی قرار می‌گیرند.

سرعت عملکردی بالا از دیگر خصوصیاتی است که می‌توان در رابطه با لامپ‌های ال ای دی مطرح نمود. در حقیقت این دسته از لامپ‌ها بلافاصله پس از رسیدن ولتاژ روشن می‌شوند. این خصوصیات سبب شده تا تقاضا برای خرید و استفاده از این نوع لامپ افزایش پیدا کند و تنوع بالایی در محصولات لامپ ال ای دی تعریف شود.

  

انواع لامپ ال ای دی

شما هم از جمله افرادی هستید که لامپ‌های ال ای دی را تنها برای کاربرد در ساختار نمایشگرها می‌دانید! لامپ‌های ال ای دی از تنوع ساختاری بالایی برخوردار هستند و شامل انواع دیواری و سقفی، در رنگ‌های آفتابی، مهتابی و سفید هستند.

این دسته از لامپ‌ها با توجه به ساختاری که دارند، برای کاربردهای مختلف، به شیوه‌های متفاوت طراحی و ساخته شده‌اند. به همین دلیل تنوع بسیاری را می‌توان در رابطه با ظاهر و عملکرد این دسته از لامپ‌ها مورد بحث و بررسی قرار داد. در ادامه برخی از لامپ‌های کاربردی که با استفاده از تکنولوژی LED طراحی و ساخته شده‌اند، مورد معرفی قرار گرفته شده است:

  • لامپ LED حبابی
  • لامپ LED استوانه
  • لامپ LED استاندارد
  • لامپ LED سقفی
  • لامپ LED هالوژن
  • لامپ LED ریسه‌ای و نواری
  • لامپ LED شمعی
  • لامپ LED هوشمند

نکته قابل توجه در رابطه با هر یک از لامپ‌های مذکور، تنوع ساختاری آن‌هاست. به همین دلیل گستردگی کاربرد بسیاری را می‌توان در رابطه با لامپ‌های ال ای دی مطرح نمود. از طرفی می‌توان فاکتور دیگری را هم در تقسیم‌بندی انواع لامپ‌ ال ای دی مورد بحث قرار داد. هر یک از این لامپ‌ها بسته به ساختار خود، برای استفاده در مکان‌های مختلف می‌تواند مناسب باشد.

میزان وات این لامپ‌ها متفاوت است که در این بین لامپ ال ای دی 50 وات، از انواع پرکاربرد به شمار می‌رود. این نوع لامپ در میان انواع بسیار کم‌مصرف مورد معرفی قرار گرفته و از میزان نوردهی ایده‌آلی برخوردار است. در حقیقت گاها فرم ساختاری، محل کاربرد، میزان توان مصرفی، رنگ نور و پارامترهای دیگری از این قبیل، می‌توانند به پارامترهایی جهت تعریف انواع برای لامپ‌های ال ای دی تبدیل شوند. به همین دلیل انتخاب بستر خرید جهت دسترسی به تمامی این محصولات، اهمیت پیدا می‌کند.

 

انواع لامپ ال ای دی smd

اصطلاح smd، به لامپ‌های LED دستگاه نصب شده روی سطح اشاره دارد که بهترین ال ای دی‌های مشترک در بازار هستند. این تراشه‌های LED SMD دارای اندازه‌های مختلفی هستند که شامل 2835، 3535، 3030، 3014، 5050 و 5630 می‌شود. از این رو انواع لامپ ال ای دی smd با ابعاد تراشه‌های LED تمایز پذیر خواهد بود.

 

قیمت لامپ ال ای دی

از آنجایی که انواع مختلفی برای لامپ‌های ال ای دی قابل بحث و بررسی است، طبیعتا بازه قیمتی متفاوتی برای هر یک از این لامپ‌ها مطرح می‌شود. لامپ‌هایی که عملکرد بهتری دارند و می‌توانند نور بیشتری تولید کنند، به نسبت از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

مدل‌های مختلف لامپ‌های LED برای انواع لوستر و دیگر مدل‌هایی که به طور انفرادی نصب می‌شوند، هر کدام از ساختار و عملکرد ویژه‌ای برخوردار هستند. به همین دلیل نمی‌توان برای تعرفه قیمت لامپ ال ای دی، از یک عدد واحد بهره گرفت؛ بلکه تنوع بسیاری برای قیمت این دسته از محصولات قابل بررسی بوده که برای دستیابی به اطلاعات دقیق از قیمت مدل‌های مختلف این لامپ‌ها، می‌توانید به محصولات لامپ ال ای دی مراجعه کنید‌.

 

با در نظر داشتن تمامی آنچه که تا اینجا در رابطه با ویژگی‌ها و انواع لامپ ال ای دی گفته شد؛ در صورتی که به دنبال یک لامپ باکیفیت برای کاربردهای مختلف هستید، می‌توانید سراغ انواع مختلف لامپ‌ های ال ای دی بروید.